Monday, June 27, 2011

Hyundai i40

New Hyundai i40: VW Passat and Ford Mondeo Rival Teased Ahead of Geneva Debut
These are the first teaser renderings of Hyundai's new competitor in the European market D-segment, the i40 that will take on the likes of the VW Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna and Toyota Avensis from next year. It is based on a modified version of the North American Sonata's platform and aside from the estate model seen here, it will also be offered in a four-door sedan version, which will enter the market later towards the end of 2011
Designed and developed by Hyundai’s German R&D centre in Russelsheim with European buyers in mind, the station wagon's exterior styling is heavily influenced by the South Korean automaker's Genus Concept model from 2006 (scroll down for photos).
Hyundai's mid-sizer will be available in Europe with the same range of petrol and diesel engines as its sister model, the new [EU-spec] Kia Optima.
At launch, the palette of engines will include a 2.0-liter four-cylinder petrol with direct injection and an output of 170-horsepower, and two variants of the firm's 1.7-liter turbo-diesel with 115 HP and 136 HP. The South Korean firm will further enhance the i40's engine range with a more powerful diesel unit starting from 2012.
The new i40 in estate form will make its world premiere at the 2011 Geneva Motor Show in March and go on sale across Europe before summer of the same year
هيونداي تزيل الستار عن "آي 40" واجن الجديدة!!
أزاحت شركة "هيونداي" لإنتاج السيارات الستار عن "أي 40" واجن الجديدة. وتعد أي 40 طفرة في لغة تصميم السيارات، بتلك المسافة الواسعة بين قاعدة العجلات الأمامية والخلفية، والتي تبلغ 2.7 متر، بالإضافة إلى الشبكة الأمامية السداسية. وتوفر هيونداي فرصة الاختيار بين أربعة محركات اثنان منهم يعملان بالبنزين وآخران بوقود الديزل، وتتراوح قدراتها بين 115 و177 حصانا.
يأتي المحرك قدرة 115 حصانا سعة 1.7 لتر ديزل وهو الأكثر كفاءة بين تلك المحركات الأربعة، مزودا بتكنولوجيا "بلو درايف" الصديقة للبيئة، والتي تشمل نظام التشغيل " التوقف، إطارات أقل مقاومة للدوران ونظام إدارة تبادلي.









No comments:

Post a Comment