Monday, June 27, 2011

Nissan Versa Sedan

Nissan Versa Sedan 2012
Small on the outside, big on the inside. Smart technology with next-generation efficiency. A $10,990 starting M.S.R.P. and low cost of ownership. New dual injector system and sub-planetary CVT design. Expected combined city/highway fuel economy of 33 miles per gallon. New global "V" (for Versatile) platform. Sophisticated styling, high quality interior.
There are myriad ways the all-new 2012 Nissan Versa Sedan breaks new ground for entry-level compact sedans. And many ways to sum them all up. But perhaps a simple statement is best: Innovation Within Reach.
"Compact cars are getting a lot of attention lately due to rising fuel costs and concerns about the environment. Yet many buyers are disappointed in what they find - vehicles rife with compromise," says Al Castignetti, vice president and general manager, Nissan Division, Nissan North America, Inc. "This new Versa Sedan, a 'clean sheet' ground-up design, takes small cars in a whole new direction - proving that you don't have to sacrifice style for affordability, interior roominess for a smaller footprint, or drivability for high mpg."
Small When You Need It, Big Where You Want It
Knowing that entry-level vehicles are used as "workhorses" - for commuting on weekdays, errand running on weekends and transporting family and friends all week long - the designers of the new Nissan Versa Sedan sought to combine five-passenger practicality with a high degree of comfort and refinement. It also offers an unexpected level of available entertainment and connectivity features, such as Bluetooth®, navigation system with 5-inch touch-screen display, Satellite Radio and an iPod®/USB interface
بالصور.. سيارة نيسان فيرسا سيدان 2012!!  
لطراز السيدان الامريكي (فيرسا) حاكية معقدة حالياً فالجيل السابق من هذه السياره كان يتوفر بالسيدان والهاتشباك اما الجيل الجديد ففقد بالسيدان، وكذلك الجيل السابق من فيرسا هو نفسه تيدا ولكن بأسم آخر، اما الجيل الجديد والذي اطلق لأول مرة في الصين منذ شهور فقد سمي في الصين تحت اسم صني رغم وجود التيدا في اسواقهم، وفي الولايات المتحده استبدل بالفيرسا ولكن بنفس الاسم وكما سبق وقلنا ان الفيرسا السابقة هي نفسها التيدا عندنا والتيدا في كل مكان

ولكن يوجد فرق بينها وبين النسخة الصينية هي ان النسخة الصينية بمحرك 1.5 لتر اما النسخة الامريكية فمحركها هو محرك الجوك الفئة العادية والتيدا الفئة العادية وهو ذو سعة 1.6 لتر وبقوة 109 حصان وعزم 107 عند 4400 دورة في الدقيقة وطبعاً ناقل الحركة من نوع CVT وقير عادي لأقل فئة بخمس سرعات.

No comments:

Post a Comment