Monday, May 28, 2012

Real Fruit Boxes Fruits in the form of the packaging


Enlightened Chinese farmer branches out by growing pears shaped like baby Buddha

For Britain's struggling fruit farmers, things could be about to go even more pear-shaped... A Chinese farmer has invented baby-shaped pears - and he is planning to export his novel idea over here. Plucky farmer Gao Xianzhang has created 10,000 of the mini marvels this season and he plans to take the fruits of his labour to the UK and Europe. Britain could soon see the arrival of the pears, which are shaped like mini buddhas. If the idea catches on, sales of the mini pears could hit the profits of British farmers who are already struggling to fend off sales of cheaper foreign produce in recession-hit Britain. Gao spent six years perfecting the intricate baby-shaped pears, carefully crafting each one which grows inside an individual mould. Despite their hefty cost of £5 each, locals in his home village of Hexia, in Hebia, northern China, have reportedly been snapping them up. 'People seem to think they are cute or lucky and will buy them as soon as they're off the tree,' Gao explained. Luckily for Gao, he should have few problems getting his quirky shaped fruits past EU officials. In July, wonky shaped fruit and vegetables such as curvy cucumbers and knobbly carrots returned to supermarket shelves after EU rules restricting the size and shape of 36 types of fruit and vegetables For the last 20 years, EU-wide marketing standards have encouraged the sale of finest-looking produce for sale in shops.
 بالصور والفيديو : آخر نهفات الإعلانات : فواكه حقيقية أنبتت على شكل علب عصير لدعم أحد الإعلانات التجارية

الدعاية المميزة وخاصة الغريبة منها لها أثر كبير في التعريف عن المنتجات وتسويقها على المستهلكين لإختيارها دون غيرها من المنتجات المنافسة, هذا ما سنستعرضه في أحد الحملات الإبداعية في موضوعنا اليوم, فلقد تم إنبات 1123 حبة فاكهة حقيقية من أنواع مختلفة على شكل عبوات عصير في دعاية تجارية لتسويق العصير الطبيعي الذي تنتجه أحد الشركات البرازيلية و اسمها “كامب نيكتار \ Camp Nectar”. لا شك انها فكرة اعلانيه في غاية التميز و الابداع و لا عجب في ذلك فقد أمضت شركه الدعايات “أجيزيوبار \ ageisobar” سنتين من التجارب العملية انتهت بإنبات فواكه الباشن والليمون والبرتقال والجوافة بنجاح على شكل نفس العبوات المستخدمة لتعبئة العصير. تم تغيير القالب الذي سيتم فيه انبات الفاكهة ثلاث مرات قبل اعتماد القالب النهائي و هو مطابق تماما لعبوة العصير، و بعد انتاج الفواكه المقولبة في علب العصير تم توزيعها على الأسواق و المحلات التجارية في مدينة ساو باولو ووضعها في قسم بيع الفواكه و عندما يختار الزبون الفاكهة المقولبة يتم استبدالها على الكاش بعلبة العصير. الجدير بالذكر أن عمليه قولبة الفاكهة و هي على الشجرة ليست جديدة فهناك في الصين يباع الخيار و البطيخ المقولب في مناسبات معينة و قد اشتهر المزارع الصيني جاو شيانزانج بسبب الإجاص بشكل بوذا الذي زرعه بشكل تجاري في عام 2009. شاهد الاعلان على هذا الفيديو و الذي أبدعه مخرج الإعلانات الشهير “كارولس دومينغوز \ carlos domingos”.











No comments:

Post a Comment