2011 Frankfurt: Mercedes-Benz B-Class E-CELL Plus, is Stuttgart’s Volt
Mercedes-Benz has just unveiled its first ever-electric vehicle with a Range Extender at the 2011 Frankfurt Motor Show this week. Featuring a three-cylinder gasoline engine with an electric motor capable of producing a combined output of 161-hp—94-hp from the electric motor and 67 from the gas motor—the Mercedes-Benz B-Class E-CELL Plus Concept can achieve a range of up to 373 miles. 62 miles of that can be driven on electric power alone. Performance wise, the B-Class E-CELL Plus can hit 62 mph in 11 seconds with a top speed of 93 mph. “The Concept B-Class E-CELL PLUS shows that our new range of compact cars is all set for the future. The variant involving a battery-electric vehicle with Range Extender further broadens the range of alternative drive concepts from Mercedes-Benz,” notes Prof Dr. Thomas Weber, Member of the Board of Management at Daimler AG. “This innovative and highly flexible concept meets our customers’ wish for emission-free driving coupled with a large range.”Additionally, to follow the trend of linking one’s smartphone to the automobile, Mercedes-Benz will be featuring similar technology that will allow owners to keep track of the B-Class E-CELL Plus’s vehicle statistics such as battery charge level and gasoline level. For now, the B-Class E-CELL remains a concept but Mercedes says a series production model is planned for 2014.
جــديـد ... بالصــــــــــــور :
مرسيدس بينز الفئة بي – إي سيل بلاس الإختبارية
تقدم مرسيدس بينز مرة اخرى سيارة كهربائية جديدة سوف تجد طريقها الى الانتاج النهائي قريبا . لقد عرضت مرسيدس بينز رسميا سيارتها الكهربائية الاولى مزودة بتقنية توسيع المدى ( رانج إكستندر تكنولوجي ) في معرض فرانكفورت الدولي للسيارت في دورته هذا العام . لكن عند التفكير بسيارة كهربائية مثل هذه ربما تشعر بالدهشة الى حد ما , حيث ان شركة السيارات الالمانية العريقة قد قررت ادخال السيارة الكهربائية الجديدة في الشريحة السويقية بي , رغم ان هذه السيارة ليست اكثر السيارات تميزا في عائلة مرسيدس بينز . لكن على الرغم من هذا فإن تقنية توسيع المدى تعتبر مثالية في سيارة تنتمي الى هذه الفئة و هذا الحجم . اما عن كيفية تشغيل هذه السيارة , يوجد مراكم للطاقة ( في صورة بطارية ليثيوم ايون ) التي تسمح بالقيادة بدون ملوثات لمسافة 62 ميل . لكن مع اضافة المحرك الجازوليني ذو الاسطوانات الثلاثة يمكن للسيارة الجديدة ( إي سيل بلاس كونسيبت ) السفر لمسافة 372 ميل . يقوم المحرك الجازوليني بدور مزدوج , يقوم على السرعات المنخفضة بشحن البطارية عبر مولد . و لكن على السرعات العالية مثل القيادة على الطريق السريعة الطويلة , يقوم هذا المحرك ايضا بدور محرك تشغيل , يقوم بادارة العجلات الامامية بجانب المحرك الكهربائي . كما تم تزويد هذه السيارة بناقل حركة اوتوماتيكي جديد . و يقول البروفيسور ( توماس ويبر ) المسئول عن البحث و التطوير بمجموعة مرسيدس بينز : ” هذه السيارة الاختبارية المبتكرة عالية المرونة , تلبي رغبة عملائنا في القيادة بدون ملوثات , مع مدى قيادة كبير ” . , يبدو الامر مذهلا , اليس كذلك ؟ نحن نظن ذلك , و جدير بالذكر ان مرسيدس اعلنت ان هذه السيارة سوف تدخل حيز الانتاج النهائي في بداية عام 2014
No comments:
Post a Comment